Frequently Asked Questions

FAQ

Zit jij met een prangende vraag? Neem dan zeker eens een kijkje hieronder.
We hebben de vaakst gestelde vragen opgesomd. Wie weet ben je hiermee geholpen.
Als je hierna nog vragen hebt, twijfel dan niet om ons te bellen of mailen.

Films

  • Waarom staat de programmatie nog niet online?
    Iedere maandag stellen wij de programmatie op voor de
    speelweek die daarop volgt. Een speelweek loopt in België steeds van woensdag
    tot en met dinsdag. Op maandagavond vind je de programmatie terug op onze website.
  • Hoe lang zal een bepaalde film nog spelen?
    Hoe lang een film nog zal spelen is afhankelijk van het succes van de film en de wekelijkse filmreleases.
    Elke maandag maken we de programmatie voor de speelweek die daarop volgt, van
    woensdag tot dinsdag. We kunnen dus niet met zekerheid zeggen hoe lang film nog zal draaien.
  • Wanneer begint de film?
    De films beginnen bij ons exact op het uur zoals aangegeven in de programmatie.
    De reclame begint ongeveer een half uur op voorhand. Dan opent ook de
    ticketcontrole en kan je naar binnen.
  • Is de film Nederlands gesproken?
    NV staat voor Nederlandse versie. Dit betekent dat de film Nederlands gesproken is.
    OV staat voor Originele versie. Dit betekent dat de film in zijn oorspronkelijke taal gesproken is
    en in het Nederlands en het Frans ondertiteld.
    Wanneer de titel in het Nederlands is, is de film doorgaans ook Nederlands gesproken.
  • Wat is de Siniclub?
    De Siniclub is een verzameling van alternatieve films in ons aanbod.
    Deze films spelen 3 keer per week. Voor de exacte data kijk je best hier.
    De gewone prijs is € 8,80, het kortingstarief is € 7,80.
  • Zijn er 3D brillen voor 3D films?
    3D-brillen zijn te koop aan onze (snoep)kassa’s aan € 2,50 per stuk.
    Na afloop mag je de bril houden voor een volgend bezoek.
    Het is eveneens toegestaan je eigen 3D-bril mee te nemen.

Tickets

  • Moet ik nog aanschuiven met mijn online aangekochte tickets?
    Wanneer je je tickets online aankoopt krijg je een PDF met een barcode in je mailbox.
    Met deze barcode kan je meteen door naar de ticketcontrole.
    Als je deze mail niet meteen terug vindt kijk je best ook even je spam na.
    Als je de mail nergens kan vinden mag je ons altijd contacteren.
    Ook de parking die op voorhand werd aangekocht kan je valideren bij de ticketcontrole.
  • Kunnen we tickets telefonisch reserveren?
    Telefonisch kan je geen tickets reserveren.
    Als je zeker wil zijn van een plaatsje, koop je best je tickets online
    of kom je tijdig naar de bioscoop.
  • Zijn er genummerde plaatsen?
    De zitplaatsen zijn niet genummerd, we werken enkel met vrije zitplaatsen.
    Als je graag op een specifieke plaats zit, kom je best tijdig naar de cinema.
  • Moet ik mijn cadeaucheque omruilen?
    Ja, een cadeaucheque moet je nog omruilen voor een film naar keuze.
    Dit kan online, via de app, aan onze atm’s of aan onze ticketkassa.
    Mogelijke extra kosten zijn hier niet bij inbegrepen: de parking, 3D-supplement, supplement
    voor lange film, ...·
    De Gift Card is de enige Siniscoop cadeaucheque die je niet online kan inwisselen, maar enkel aan de ticketkassa.
  • Is mijn parkeerticket gevalideerd?
    Een gevalideerd ticket herken je door een barcode bovenaan het ticket.
    Wij kunnen dit aan een voordelig valideren. Je betaalt bij ons € 2,00 voor 3 uren parkeren .
    Blijf je langer dan 3 uren? Dan kan je de rest bijbetalen aan de betaalautomaat.
    Er is ook een knop aan de slagbomen en automaten, deze brengt u in contact met
    iemand van de parking zelf. De parking is van NMBS.

Voordeelkaart

  • Mijn voordeelkaart is vervallen, wat nu?
    Wanneer je je voordeelkaart een jaar lang niet gebruikt wordt de kaart geblokkeerd.
    Geen zorgen, we kunnen de kaart terug vrijgeven.
    Zo kun je er toch nog gebruik van maken en ben je het bedrag niet kwijt.
    Hiervoor neem je best even contact met ons op.
  • Ik weet de pincode van mijn voordeelkaart niet meer!
    Green nood! We kunnen de pincode aanpassen aan de kassa van Siniscoop.
    Hiervoor hebben we je voordeelkaartnummer en een bewijs van je identiteit nodig.

Prijs

  • Wie krijgt het kortingstarief?
    Kinderen, studenten, 65-plussers, kansenpashouders,
    andersvaliden en werknemers van AZ nikolaas hebben bij ons recht op het kortingstarief.
    Een lerarenkaart geeft bij ons geen recht op korting.
  • Heeft mijn kind een ticket nodig?
    Kinderen onder de 3 jaar mogen gratis binnen,
    maar hebben wel een ticket nodig. Dit kan je krijgen aan de kassa.
  • Krijg ik korting met mijn kaart van de Gezinsbond?
    De Gezinsbond biedt vouchers aan aan een goedkoper tarief. Deze
    zijn te verkrijgen bij de Gezinsbond zelf en kunnen vervolgens ingeruild worden
    voor een film naar keuze. Mogelijke extra kosten zijn hier niet bij inbegrepen:
    de parking, 3D-supplement, supplementvoor lange film, ...
  • Krijg ik korting bij concerten, marathons, ladies night enz …?
    Bij evenementen geldt een speciaal vast tarief. Het is niet mogelijk hier korting voor te krijgen.
    Het kortingstarief is enkel geldig voor normale filmvoorstellingen.

Varia

  • Kan ik posters/standees krijgen?
    Jammer genoeg mogen wij geen promotiemateriaal weggeven.
  • Hebben jullie studentenjobs beschikbaar?
    Momenteel zijn we niet actief op zoek. Een spontane sollicitatie is natuurlijk altijd welkom.
    Je mag je CV en motivatiebrief sturen naar info@siniscoop.be.
    Wanneer we opnieuw werkkrachten zoeken kijken we deze na.
  • Er zijn problemen in de zaal. Wat nu?
    Je kan steeds een medewerker aanspreken of ons bereiken op het nummer 0491 23 73 95.