UPDATE CORONA FAQ

VEILIGHEIDSMAATREGELEN MET BETREKKING TOT HET CORONAVIRUS

Update 19/10/2020

Vanaf 19/10/20, is het verkopen en consumeren van drank en voeding verboden in alle Belgische bioscopen.

Onze huidige maximale zaalcapaciteit bedraagt 200 personen, met een verplichte (twee zetels) sociale afstand tussen verschillende bubbels.

De zitplaatsen worden in de zaal gekozen. Er dient steeds 1,5m ( twee zetels) vrij gehouden te worden tussen verschillende bubbels.

Er is een gespreide filmprogrammering: hiermee reguleren en minimaliseren wij de toestroom van onze bezoekers op hetzelfde moment. De bioscoop wordt zo ingericht dat de bezoekers in één richting zullen stappen, zodat bezoekers elkaar zo weinig mogelijk kruisen.

Het dragen van een mondmasker is verplicht gedurende een hele bioscoopbezoek (vanaf 12 jaar).

Er zijn diverse hygiënemaatregelen om bezoekers en medewerkers te beschermen, zoals plexischermen, het veelvuldig schoonmaken van allerlei contactpunten zoals deurklinken en knoppen. Op verschillende plaatsen zal er ook desinfecterende gel beschikbaar zijn.

In de gehele bioscoop zul je de richtlijnen van het protocol terugzien op o.a. posters.

Geniet van je bioscoopbezoek maar hou het veilig.
De veiligheid van onze bezoekers en medewerkers primeert.


Wat jij als bezoeker kan doen om te helpen :

  • KOOP JE TICKETS ONLINE
    Bereid je bezoek voor, door je tickets op voorhand te kopen via onze website of via onze app.
    Dit vermindert contactmomenten en wachttijden in de bioscoop.
    Onze kassa’s blijven desondanks wel open voor de laattijdige beslissers.
    Indien je tickets koopt aan de ATM's of aan de kassa, ben je verplicht je te registreren in het kader van contact tracing in strijd tegen COVID-19 (1 registratie per bubbel is voldoende). Indien je online tickets hebt gekocht, dan registreren we dit onmiddellijk online en hoef je verder niets te doen.
  • WAS/DESINFECTEER REGELMATIG JE HANDEN
    Handhygiëne is een belangrijk onderdeel in de Covid-19 bestrijding.
    We vragen aan elke bezoeker om bij het betreden van de bioscoop zijn/haar handen te desinfecteren.
    Desinfecterende gel en zeep zijn op verschillende plekken in de bioscoop beschikbaar.
  • TICKETCONTROLE (contactloos)
    Scan zelf je (e-)ticket onder toezicht van onze medewerkers wanneer je de ticketcontrole passeert.
  • ZIN IN EEN BIOSCOOPSNACK ?
    Vanaf 19/10/2020, is het verkoop en consumeren van drank en voeding verboden in Belgische bioscopen.
  • BETAAL ZOVEEL MOGELIJK MET JE BANKKAART en bij voorkeur contactloos.
  • HOU REKENING MET DE SOCIALE AFSTAND
    Houd altijd en overal voldoende afstand tijdens je bezoek van medebezoekers en van onze medewerkers.
  • KOM OP TIJD MAAR NIET VROEGER DAN 30 MINUTEN VOOR DE VOORSTELLING
    Kom op tijd naar de bioscoop, maar ook niet te vroeg.
    Je bent van harte welkom vanaf 30 minuten voor aanvang van de voorstelling, zo kunnen wij de bezoekersstromen goed spreiden.
    Onze begintijden zijn ook aangepast, gelieve hier rekening mee te houden.
  • IN DE ZAAL
    In de zaal mag je samen met je bubbel gaan zitten, rekening houdend met de verplichte sociale afstand tussen bubbels.
    Houd steeds 1 stoel vrij tussen verschillende bubbels.
    Probeer zoveel mogelijk op je plaats te blijven zitten.
    Verlaat de zaal en de bioscoop via de bewegwijzerde weg.
  • En uiteraard… gelieve THUIS TE BLIJVEN INDIEN JE ZIEK BENT !
We rekenen op ieders gezond verstand en inzet. Samen lukt het wel, wees dus lief voor elkaar.


FAQ

UW BIOSCOOPBEZOEK (maatregelen Covid-19)

  • Kan ik nog een ticket kopen aan de kassa’s of ATM’s in de bioscoop?
    We willen graag dat bezoekers zoveel mogelijk vooraf hun tickets aankopen via onze website of via de app.
    Onze ticketkassa’s en ATM’s blijven wel nog open voor degene die hun tickets toch nog in de bioscoop willen kopen.
  • Moet ik een mondmasker dragen tijdens mijn bioscoopbezoek?
    Het dragen van een mondmasker is verplicht tijdens je bioscoopbezoek, vanaf 12 jaar. Deze dien je tijdens je hele bezoek aan te houden (dus ook in de zaal tijdens de film). Daarbovenop vragen we aan alle bezoekers om in alle tijden afstand te bewaren.
  • Met hoeveel mensen, behorende tot dezelfde bubbel, mag je naast elkaar zitten in de bioscoopzaal?
    Het concept van bubbels is moeilijk definieerbaar op dit moment, daarom raden we aan om plaats te nemen in de zaal naast de mensen waarmee je samenwoont. Dit kan maximaal met 4 volwassenen, kinderen onder 12 jaar niet meegerekend. Gelieve tussen verschillende groepen, zowel links als rechts, steeds één zetel afstand tussen te laten.
  • Is het mogelijk om kortingen te verkrijgen bij het online bestellen van mijn ticket?
    De korting van Orange en Bokrijk kan enkel bekomen worden aan de kassa. Het is dus niet mogelijk deze codes online in te wisselen.
  • Meer uitleg ivm de voorstellingstijden.
    Tijdens deze periode van covid-19 hebben we een programmatie met aangepaste starttijden.
    Er zitten 10 tot 20 minuten tussen elke start van een voorstelling, dit om het kruisen van bezoekers van verschillende zalen te vermijden.
    Het aangegeven tijdstip is de starttijd van de film.
    Gelieve deze tijdstippen te respecteren.
    Gelieve voor ieders veiligheid, NIET te vroeg, maar ook NIET te laat te komen.

VOORDEELKAART

  • De geldigheid van mijn voordeelkaart is verlopen. Is het resterende tegoed verloren?
    Helemaal niet. Om geldig te kunnen blijven, moet de voordeelkaart normaal gezien minstens één keer per jaar worden gebruikt. Onze zalen zijn noodgedwongen gedurende enkele weken gesloten gebleven waardoor u deze voucher niet hebt kunnen gebruiken… Geen probleem! Indien de geldigheid van uw voordeelkaart verlopen is tijdens onze sluitingsperiode, wordt deze onvoorwaardelijk automatisch gereactiveerd in ons systeem.

    Indien u andere vragen heeft ivm terugbetalingen, kan u onze klantendienst contacteren.
    (klantenservice@euroscoop.be)

VOUCHERS

  • Ik ben in het bezit van vouchers die gedurende de sluitingsperiode verlopen zijn, zijn deze niet meer bruikbaar?
    Onze zalen zijn noodgedwongen gedurende enkele weken gesloten gebleven waardoor u deze voucher niet hebt kunnen gebruiken… Geen probleem, we verlengen een hele reeks vouchers zodat u deze wel nog kan gebruiken. Indien de geldigheidsdatum die vermeld staat op uw voucher behoort tot de volgende periode: 14/03/2020 - 30/11/2020, wordt deze uitzonderlijk automatisch verlengd in ons systeem tot 31/12/2020.

GIFT CARD

  • Ik heb een Gift Card die tijdens de sluitingsperiode is verlopen. Is het bedrag ervan verloren?
    Onze zalen zijn noodgedwongen gedurende enkele weken gesloten gebleven waardoor u deze Gift Card niet hebt kunnen gebruiken… Geen probleem, we verlengen een hele reeks Gift Cards zodat u deze wel nog kan gebruiken.
    Indien de geldigheidsdatum die vermeld staat op uw Gift Card behoort tot de volgende periode: 14/03/2020 - 30/11/2020, wordt deze uitzonderlijk automatisch verlengd in ons systeem tot 31/12/2020.

EVENEMENTEN

  • Wanneer zal de volgende LADIES NIGHT/kidsday/60+ doorgaan?
    Om de gezondheid van iedereen te kunnen vrijwaren, worden op dit moment geen evenementen zoals LADIES NIGHT/kidsday/60+ door ons georganiseerd. We hopen jullie zo snel mogelijk nieuwe datums te kunnen communiceren voor komende Ladies Night/kidsday/60+.
  • Worden er binnenkort nieuwe operavoorstellingen geprogrammeerd?
    Om de gezondheid van iedereen te kunnen vrijwaren, worden op dit moment geen evenementen zoals operavoorstellingen door ons georganiseerd. We hopen jullie zo snel mogelijk een nieuw programma voor het seizoen 2021 te kunnen voorstellen.

ANDERE

  • Kan ik een kinderfeestje bij jullie organiseren?
    Om de gezondheid van iedereen te kunnen vrijwaren, worden op dit moment geen kinderfeestjes bij ons georganiseerd.